Så sent som hösten 2006 låg landstinget i Uppsala län sämst i landet vad gäller telefontillgänglighet med enbart 47% som kom fram per telefon. 
Landstinget under alliansmajoriteten har sedan våren 2007 vidtagit flera åtgärder för att förbättra bland annat telefontillgängligheten. 
Sedan dess har resultaten, sakta men säkert, blivit bättre för varje mätning som har gjorts. Hösten 2008 nådde vi 86 %, en rejäl förbättring jämfört med 47%.
Vid sidan om mätningar som görs av Sveriges kommuner och landsting, har även landstingets Primärvårdsförvaltning gjort sina egna mätningar vad gäller telefontillgänglighet.
Det nya resultatet som kom ut idag överträffar alla förväntningar. Telefontillgängligheten är nu 97,6 %i Uppsala län.
I min roll som ordförande i hälso- och sjukvårdsstyrelsen och med fokus på patientperspektivet är jag nu för första gången på flera år nöjd med resultatet.
Här är resultatet vårdcentral för vårdcentral:
Enköping Husläkarcentrum  100%
Eriksberg  100 %
Kungsgärdet  100 %
Luthagen  100 %
Samariterhemmet  100 %
Storvreta  100 %
Örseundsbro  100 %
Gimo  99 %
Nyby  99 %
Tierp  99 %
Fålhagen 98 %
Årsta  98 %
Österbybruk  98 %
Flogsta  97 %
Heby  95 %
Gottsunda  94 %
Knivsta93 %
Svartbäcken 88 %
torsdag 2 april 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Det är bra jobbat! Det märks en enorm skillnad, särskilt i Flogsta!
Tack Niina.
Idag är vi ännu bättre
Skicka en kommentar