söndag 19 april 2009

Mötet med DHR

Sedan flera år tillbaka träffar jag DHR två gånger om året (varje vår och höst).
I samband med dessa möten talar vi med varandra helt öppet och om allt möjligt.

Denna gång var det tre områden som vi berörde:
1- Sjukresor eftersom hälso- och sjukvårdsstyrelsen ska fatta ett beslut om ersättningen den 27 april 2009. Där ligger ett förslag på höjda avgifter.
2- Primärvården och ersättnings- och listningssystemet
3- Akademiska sjukhuset: Akutmottagning och rehabiliteringsfrågor

Jag gillar sådana möten där vi direkt talar med varandra. Jag känner mig hemma när jag är hos DHR. Jag tar alltid med mig deras reflektioner. Denna gång var det tydligt att inte höja högkostnadsskyddet på 1200 kronor vad gäller sjukresor. Vi får se vad hälso- och sjukvårdsstyrelsen beslutar den 27 april.

Inga kommentarer: