torsdag 23 april 2009

Studiebesök i Håbo kommun

Jag åkte först till Bålsta vårdcentral där jag diskuterade läget med vårdcentralchefen och därefter var det dags för att delta i ett offentligt möte som folkpartisterna i kommunen hade arrangerat.

Jag gav deltagarna först en kort historik om det nya ersättnings- och listningssystemet, förbättringsarbetet inom primärvården och alliansmajoritetens fokus på patienterna.Även personal från Bålsta vårdcentralen varit närvarande.

Det var ett mycket bra och stundvis känsloladdat möte. Bålsta vårdcentralen har blivit bättre de senaste veckorna och jag lovade att komma tillbaka till hösten om jag blir inbjuden.

Efter mötet var deltagarna och personalen nöjda med mötet. Jag tog med mig deltagarnas signaler och reflektioner. En riktig dialog i samförstånd

Inga kommentarer: