onsdag 26 maj 2010

Jag säger blankt nej till ny fastighetsskatt

I dagens DN kan man läsa om den nya husskatten som de rödgröna tänker införa om de vinner valet i höst. Enligt artikeln blir det många husägare, inte minst bland de med lägre inkomster, som får betala flera tusen kronor extra årligen.

Jag säger blankt nej till detta förslag och undrar samtidigt varför de rödgröna partierna är så glada i att jaga villaägare.

För de allra flesta av oss är bostad och inkomst kopplat till den personliga tryggheten. Att kunna äga sin villa eller radhus är fantastiskt. Jag tycker att alla som vill och har möjlighet ska kunna äga sin bostad. Därför blir jag upprörd när jag läser om hur Östros med flera tänker höja skatten för villaägare. För mig som liberal är det inte acceptabelt att bara miljonärer ska ha råd att äga en villa, vilket blir kontentan av en rödgrön husskatt.


Läs mer om vem som drabbas och med hur mycket på Villaägarnas Riksförbund


Rösta nej till rödgrön husskatt i september!

Inga kommentarer: