lördag 6 december 2008

Nätverket hälsa och demokrati

4-5 december hade nätverket hälsa och demokrati sitt årsmöte i Stockholm. Jag har sedan två år tillbaka varit landstingets representerat där och varit även ledamot i arbetsutskottet. Inför årsmötet blev jag tillfrågad av valberedningen om jag kunde ställa upp som vice ordförande, men tackade nej. Jag kommer även i fortsättningen att representera landstinget där, men min partikollega Linda Axän (fp) från Örebro valdes istället för mig i arbetsutskottet.

Nätverket ägnar sig, bland annat, åt prioriteringar i vården och hur man kan styra sjukvården efter patienternas behov. Jag avtackades för mina insatser i arbetsutskottet under 2007-2008. Nätverket hade en konferens i Uppsala 6-7 februari 2008 där jag var ordförande i styrgruppen och även invigde konferensen tillsammans med socialministern Göran H.

Inga kommentarer: