torsdag 14 januari 2010

Satsning på skolhälsovård

Hälso- och sjukvårdsstyrelsen kommer att stödja ekonomiskt projektet:
"Utveckling av fysisk aktivitet på recept (FaR), inom skolhälsovården.

Denna projektansökan är ett samarbete mellan följande parter:
1-Skolhälsovården i Uppsala
2-Primärvården
3-Barnöverviktsenheten vid Akademiska sjukhuset
4-Upplands Idrottsförbund

Barnfetma har ökat varför landstinget i Uppsala län prioriterar nu
satsningar på projekt som kan leda till minskning av fetman bland
barn och ungdomar

2 kommentarer:

Unknown sa...

Min gode man,

Jag väntar med spänning på din bortförklaring gällande ditt politikermanövrerande gentemot UAS sjukhusdirektör i ärendet lön för din fru.

Jag vill ha alla papper på bordet.

Ismail Kamil sa...

Några chefer på Akademiska sjukhuset påstår att jag har agerat till min frus förmån och använt mig av min position...

Helt patetisk tycker jag.
Min fru har anmält sina chefer på Akademiska för diskriminering. Ärendet finns hos DO och utredning pågår.

Hon är en av 8400 anställda på Akademiska och har rätt att anmäla sina chefer om hon anser att hon har behandlats orättvist på samma sätt som alla andra anställda. Hon ska väl inte hindras från det enbart pga att hon är gift med mig.

Nu för tiden tycks man kunna påstå vad som helst utan att ställas till svar för det.

Jag har aldrig utnyttjat min position för att jag själv eller någon familjemedlem skulle gynnas av min handling .

Syftet med min kontakt var enbart information och ingenting annat.
Hur informationen sedan förvaltats har jag ingen aning om...