tisdag 12 januari 2010

Kränkande och demoraliserande

Tack Alexander Galgiano och Radio Uppland för att Ni har uppmärksammat innehållet i det mail som biträdande sjukhusdirektören Ragnarsson skrivit om Kjell J.
" Hrr Jönsson är en lam anka som ingen bryr sig om längre ----"

Visst har Dr. Ragnarsson bett om ursäkt för den "olämpliga formuleringen".
Frågan enligt min mening är: Varför skriva något som inte uttrycker ens åsikt?
Är saken utagerad i och med att herr Ragnarsson bett om ursäkt?

Jag tycker att språkbruket är både kränkande och demoraliserande.
Ragnarsson borde kraftfullt kritiseras av sin chef, sjukhusdirektören, att landstinget inte tolererar sådant uttalande.

Som ordförande i hälso- och sjukvårdsstyrelsen tar jag avstånd från detta.
Jag fördömer kraftfullt det oacceptabla språket som använts av Ragnarsson.
Den tonen av språk får aldrig upprepas vare sig av chefer eller landstingsanställda.

Uttalandet har klart skadat Akademiska sjukhuset och hela landstinget.

2 kommentarer:

Unknown sa...

ss

Ismail Kamil sa...

Tack Jonny!

Nu anklagas även jag av några chefer på Akademiska sjukhuset för att jag har agerat till min frus förmån och använt mig av min position...

Helt patetisk tycker jag.
Min fru har anmält sina chefer på Akademiska för diskriminering. Ärendet finns hos DO och utredning pågår. Vi får se var denna utredning leder till...

Hon är en av 8400 anställda på Akademiska och har rätt att anmäla sina chefer om hon anser att hon har behandlats orättvist. Hon ska väl inte hindras från det enbart pga att hon är gift med mig.

Nu för tiden tycks man kunna påstå vad som helst utan att ställas till svar för det.

Jag lovar dig att detta kommer inte skrämma mig. Jag kommer inte att tystas på detta sätt.

Jag har aldrig utnyttjat min position för att jag själv eller någon familjemedlem skulle gynnas av min handling ...