torsdag 2 september 2010

Kontrakt mellan mig och HSO

Jag har skrivit ett kontrakt med HSO i Uppsala län: 7 punkter som jag lovar leva upp till om jag blir vald som riksdagsledamot. Ni kan läsa kontraktet här nedan. Nu hoppas jag och HSO att de andra toppkandidaterna från de andra partierna i Uppsala gör samma sak.


KONTRAKT MANDATPERIOD 2011 – 2014
mellan Ismail Kamil (FP) och HSO i Uppsala län

Jag har som landstingspolitiker regelbundet träffat HSO i Uppsala län. Träffarna har varit viktiga för mig som politiker, för att kunna agera och fatta kloka beslut. Som riksdagsledamot tänker jag inte vända bort blicken från Det glömda Sverige, snarare tvärtom. För att jag ska kunna göra ett bra jobb, behövs regelbunden kontakt med medlemmarna i HSO i Uppsala län. Därför vill jag redan nu, innan valdagen, i skrift klargöra mina socialpolitiska åtaganden för personer med funktionsnedsättningar. Genom detta kontrakt garanterar jag dessutom att HSO kan ställa mig till svars om jag inte uppfyller mina löften.

Om jag den 19 september 2010 röstas fram av Uppsala läns valkrets till uppdraget som riksdagsledamot, så lovar jag att uppfylla nedan:

1 Att varje termin besöka HSO i Uppsala län för att lyssna av viktiga frågor som jag kan ta med mig i riksdagsarbetet.
2 Att varje termin bjuda in representanter för HSO i Uppsala län till riksdagen för dialog.
3 Att aktivt driva på frågan om att bristande tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning ska klassas som diskriminering och tydliggöras i diskrimineringslagstiftningen.
4 Att arbeta för att offentliga miljöer anpassas och görs tillgängliga för alla.
5 Att regelbundet driva på så att Sverige slutgiltigt lever upp till den FN-konvention om rättigheter för personer med funktionshinder som regeringen skrivit under.
6 Att verka för att företag som anställer personer med funktionsnedsättning får skattelättnader baserat på funktionsnedsättningsgraden.
7 Att varje månad uppmärksamma brister i samhället för personer med funktionsnedsättning.

Uppsala den 1 september 2010


Ismail Kamil (FP) Sonja Calais van Stokkom
Riksdagskandidat HSO i Uppsala län

------------------------------------
Härmed utmanar jag de andra partiernas kandidater att våga skriva kontrakt.

Inga kommentarer: